Ergenlerde Arkadaşlık Sorunlarına Yönelik, Bilimsel Kanıta Dayalı Etkin Bir Yöntem:
PEERS, UCLA (University of California, Los Angeles) araştırmacıları tarafından geliştirilmiş bir sosyal beceri eğitimi programıdır. Okul veya klinik ortamlarında uygulanabilmekte olan program, çeşitli şekilleri ile okul çocuklarından genç yetişkinliğe kadar kullanılmaktadır.
PEERS’ı diğer yöntemlerden ayıran önemli özellikler etkinliğini gösteren birçok bilimsel çalışma olması, aileyi ve/veya öğretmenleri aktif olarak sürece katması ve eğitmesi, standart bir şekilde uygulanabilmesi ve “ekolojik olarak geçerli” yöntemler kullanmasıdır. Ekolojik olarak geçerli yöntemler, sosyal açıdan başarılı gençlerin doğal olarak kullandıkları yöntemlerdir.
Çoğu sosyal beceri programı, sosyal ilişkiyi yetişkin bakış açısı ile değerlendirir ve bir yetişkin gözünden yapılması uygun görünen yolları öğretmeye çalışır. PEERS’da ise, gençlerin doğal olarak kullandığı yöntemler öğretilir. Aile ve öğretmen eğitimi ve katılımı ile gencin devamlı “sosyal koçluk” alması sağlanır. Yapılandırılmış bir program olarak PEERS, sosyal ilişki için gerekli bütün adımları içerir.
Eğitim, bilgilerin bir ders gibi verilmesi yanı sıra seans içi ve dışı uygulamaları, süpervizyonu ve ödevleri içerir.
Bir de klinik uygulamalarımızda PEERS’ın gerçekten etkili bir yöntem olduğunu gördük. Daha iyi ve standart uygulama için UCLA’deki araştırmacılardan eğitim alarak kendi pratiğimizi daha da etkin hale getirdiğimizi düşünüyorum.
Bilimsel kanıta dayalı uygulamalar ne kadar yerleşirse, danışanlarımızın aldığı hizmet kalitesi de o kadar artacaktır.
Prof. Dr. Özgür Öner
Çocuk ve Ergen Pskiyatristi – Psikoterapist
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Randevu Alın
Online randevu formunu doldurarak randevu talebinizi iletebilirsiniz. Ekibimiz, en kısa sürede size geri dönerek gerekli bilgileri paylaşmaktadır.RANDEVU FORMU
Soru Gönderin
Çocuk, ergen ve yetişkin psikiyatrisi ile ilgili sorularınızı, iletişim formumuz aracılığıyla Prof. Dr. Özgür Öner’e iletebilirsiniz.İLETİŞİM FORMU